divendres, 15 de gener del 2010

Special Olympics

Tants pocs dies, i tantissimes coses a explicar!

Aquesta ultima setmana ha estat molt especial per tots nosaltres, hem pogut participar en un aconteixement unic i irrepetible, he pogut assistir als Special Olympics de la India, es la primera vegada que es fa en una regio tant pobre com Andra Pradesh, i ha estat tot un exit!
Van venir atletes de tota la India, nois i noies amb disminucions pscicologiques i alguns tambe fisiques, que van estar competint durant 5 dies.



Vam poder assistir a la ignauguracio, veient desfilar a tots els equips de diferents parts de la India.













Amb els espectacles pertinents de musica (nenes invidents), dansa, i l'arribada de l'antorxa olimpica.





























La Elia i jo estavem amb els metges i fisioterapeutes, fent el reconeixement medic per tots els participants, vaig veure mes peus que en tota la meva vida! jejeje...
I vaig aconseguir aprendre alguna paraula en Indi.








De tant en tant, ens escapavem per veure alguna de les competicions, es al.lucinant veure aquests nois i noies, com ho donen tot per participar i guanyar.






Aqui si que no tenen manies, no tenen problemes en escollir marca de bambes, o supinadores o pronadores, la majoria corren sense bambes, potser perque no en tenen, o simplement perque no hi estan acostumats.


S'ha de viure-ho per entendre-ho...


Com tota olimpiada s'acaba amb l'entrega de medalles, i la pertinent celebracio i festa de clausura tant o millor que la inauguracio.





Va venir l'Anne Ferrer i tambe van fer especacle de musica i dansa (nens sord-muts). Impressionant, nomes de pensar-ho, se'm posa la pell de gallina!



L'ultima dia de les Olimpiades amb l'Elia (fisio voluntaria) i la Miriam (cooperant d'encuadernacio), i els alumnes de la Miriam.

La setmana de les Olimpiades he estat a la seu central de la Fundacio Vicent Ferrer, a Anantapur, i he pogut coneixer altres voluntaris i cooperants de tot Espanya i de diferents professions. Es molt interessant veure que cadascu de nosaltres pot aportar el seu granet de sorra per poder intentar canviar una miqueta aquest magnific pais, que te tantissimes desigualtats!

En un rickshaw amb la Cire, l'Elia, l'Anna (nom artistic : Coliflor), i jo.
Mai havia fet tantes imprudencies en transport com aquesta setmana, he agafat busos, jeeps, ricksaws a 15 persones, fins hi tot em van portar amb moto, i mes o menys son transports normals, pero si veiessiu com condueixen, dirieu que es un esport de risc!
Total que ha estat una setmana magnifica!
Ara tinc 3 dies de relax a la central, i aprofito per visitar els projectes de la fundacio, que son molt interessants.
I de moment esta sortint tot millor de lo que m'imaginava, fins hi tot hem vist un eclipse de sol! Estic en el lloc adecuat, el moment adecuat!
Una forta abracada per tots!!!
Bisous!!!
Seguiu escrivint-me, que encara que no respongui, em fa moltissima il.lusio llegir-vos!!!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada